Aktywny tryb życia a menstruacja

Miesiączka to proces, do którego nasz kobiecy organizm jest przygotowany. Więc nie wykorzystuj tego czasu jako wymówki i okazji do rezygnacji z różnych aktywności. Zwłaszcza kiedy nie ma żadnych przeciwwskazań ze strony lekarza. Dlatego też nie ma rozsądnego powodu żeby opuszczać ćwiczenia w „te” dni. Co ciekawe w większości przypadków trening może pomóc na takie dolegliwości jak bóle i skurcze brzucha, rozdrażnienie, płaczliwy nastrój czy ochota na coś słodkiego.

Jakie ćwiczenia

W zależności od samopoczucia możesz wybrać mniej lub bardziej intensywny trening. Przy silnych bólach brzucha najlepsze będą takie ćwiczenia, które rozluźnią mięśnie i pomogą ukoić skurcze. Wybierz wtedy bieganie, marszobieg, jogę, pilates lub rozciąganie. Przy silnych krwawieniach odłóż na bok intensywne treningi oraz te oparte na skokach czy ćwiczeniach brzucha – mogą dodatkowo wzmocnić krwawienie.

Zalety aktywności podczas menstruacji

Ćwiczenia pomagają rozluźnić spięte mięśnie, zmniejszą się skurcze w okolicach podbrzusza. Jeszcze przez kilka godzin od ukończenia treningu może utrzymywać się efekt rozluźnienia i mniejszego bólu. Taka aktywność powoduje poprawę nastroju oraz wyładowanie negatywnych emocji, jak również zmniejsza apetyt oraz ochotę na słodkie przekąski.

Kubeczki menstruacyjne

Bez obaw można uprawiać sport z kubeczkami, które idealnie dopasowują się do budowy kobiecego ciała. Zdrowie to nasza dywizja, a sport jest nieodzowną częścią zdrowego życia.

Również podczas pływania. Jeśli używasz tamponów nie zapominaj, że one wchłaniają krew. Podobnie będzie z wodą w niewielkiej ilości. Woda w basenie czy woda morska mogą zawierać bakterie, które w jakimś stopniu zaburzają pH pochwy i powodują infekcje. Jeśli jednak zdecydujesz się na kubeczek menstruacyjny – żaden płyn nie dostanie się do środka. A że pojemność jest znacznie większa niż w przypadku tamponu, także prawdopodobieństwo wycieku jest znacznie mniejsze. Pamiętaj tylko o regularnym opróżnianiu.

Na nowo odkryj przyjemność z ćwiczeń z kubeczkami menstruacyjnymi i staraj się czerpać korzyści z aktywnego trybu życia!

Wiele z Was zpewnością jest przekonanych, że w trakcie menstruacji nie powinno się ćwiczyć. Jednak jeśli w czasie jej trwania nie jest tragicznie – zróbcie sobie prezent w postaci treningu i nie odpuszczajcie sobie zajęć. To może przynieść o wiele więcej pożytku niż zawinięcie się w koc czy zjedzenie tabliczki czekolady. Popatrzcie na okres w sposób racjonalny. Ważny jest złoty środek – jeśli jest bardzo źle, nie ćwicz, ale jeśli dajesz radę – nie rezygnuj!

*Pamiętaj, że przeciwwskazaniem do ćwiczeń w trakcie okresu jest bardzo złe samopoczucie. Jeżeli ból jest paraliżujący lub kiedy jesteś na bardzo silnych lekach.

#kobietyintyminy
#girlsnowageneracja
Odwiedź nas na Instagramie

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *